Grad Rijeka u sustavu e-Građani

Slika /slike/Potpis-gradonacelnik.jpg
Rijeka, 10. svibnja 2016.
 
Potpisivanjem sporazuma s Ministarstvom uprave i Finom, Grad Rijeka uključio se u sustav e-Građani što će korisnicima koji, kada se jednom autoriziraju i postanu korisnici sustava e-Građani, omogućiti da mogu automatski koristiti i sve e-usluge na portalima Grada Rijeke. Sporazum su potpisali riječki gradonačelnik, Vojko Obersnel, Anđelka Buneta, predsjednica Uprave FINA-e te Bernard Gršić, pomoćnik ministrice uprave.

Gradonačelnik Obersnel je tom prigodom izjavio kako su ovim sporazumom e-usluge Grada Rijeke pod kapom projekta koji se vodi na razini države e-Građani. To znači da kada se netko jednom autorizira i postane korisnik te usluge, moći će automatski koristiti i sve usluge na našim portalima za građane - od računa za objedinjenu naplatu, plaćanja kredita za stanove, i dr. Informacijski servis registriranim korisnicima daje uvid u podatak o raznim uslugama koje su pohranjene u informatičkim sustavima Grada Rijeke, kao objedinjenoj naplati troškova stanovanja, stanju kredita za kupnju stana u vlasništvu Grada, zakupu poslovnih prostora i poreznim rješenjima.
Godinama uvodimo nove tehnologije u dnevno poslovanje u upravi, a u  nekim smo projektima otišli jako daleko. Od 2004. koristimo napredni elektronički potpis.
Rijeka je u tri istraživanja GONG-a bila proglašena najtransparentnijim gradom i tome je sigurno doprinijela upotreba novih tehnologija te obilje podataka koji se mogu naći na našim službenim stranicama. Na njima se objavljuje svaki dokument koji potpišem, koje Gradsko vijeće usvoji i druge informacije koje su važne. Vjerujem da će implementacija sustava e-građani doprinijeti širenju i mogućnosti razmjene različitih dokumenata, kazao je Obersnel.
 
Potpisivanje sporazuma pozdravila je i ministrica Dubravka Jurlina Alibegović kazavši kako joj je drago da se e-usluge šire i da je Grad Rijeka pristupio sustavu e-Građani i tako prihvatio rješenja koja su razvijena u okviru Ministarstva uprave.





Grad Rijeka sudjelujući već niz godina u europskim projektima eMUNIS, GE-RIT, eGovernment benchlearning, mGovernment, EGOV4U, SEED, iLocate, iURBAN, INCA, SMILE ,  koristi sredstva Europske unije namijenjena gradovima kao središtima novih gospodarskih mogućnosti temeljenim na novim tehnologijama s ciljem povećanja zapošljavanja, socijalnog uključivanja i razvoja novih znanja i sposobnosti.
Grad Rijeka je krajem 2015. godine u nizozemskom Maastrichtu dobio priznanje za svoj projekt E-savjetnik Socijalni program Grada Rijeke tzv. "socijalni kalkulator".  Riječ je priznanju koje se dodjeljuje temeljem natječaja Europska nagrada u javnom sektoru (European Public Sector Award) čija je ovogodišnja tema bila partnerstvo javnog sektora u stvaranju boljeg društva (‘The Public Sector as Partner for a Better Society’). E-savjetnik Socijalni program Grada Rijeke razvili su djelatnici gradske uprave iz Odjela za zdravstvo i socijalnu skrb i Zavoda za informatičku djelatnost, za građane Rijeke koje zanima dobivanje potpune i pouzdane informacije u najkraćem mogućem vremenu o socijalnim pravima i pomoćima koje su im dostupne i načinima kako ih ostvariti. Radi se jedinstvenom projektu tog tipa u Republici Hrvatskoj.
 
U sustav e-Građani e Grad Rijeka će integrirati Informacijski servis građanima (ISG). Riječ je o servisu koji registriranim korisnicima omogućuje uvid u podatke o raznim uslugama koje su pohranjene u informatičkim sustavima Grada Rijeke poput objedinjene naplate troškova stanovanja, uvida u  stanje kredita za kupnju stana u vlasništvu Grada,  zakupa poslovnih prostora i porezna rješenja.
Također dostupan će biti i eUred koji korisnicima omogućuje praćenje stanja i obrade predmeta u nekom od Odjela gradske uprave, te trenutnog informiranja o postupku rješavanja putem Interneta, SMS-a ili e-mail poruka.




S obzirom na to da je u tijeku proces redizajna i programiranja gradskog portala www.rijeka.hr s novim će se portalom objaviti i Portal otvorenih podataka -  projekt kojeg je Zavod za informatičku djelatnost predvidio kao jedinstvenu točku pristupa rastućoj količini podataka kojima raspolaže gradska uprava, ustanove i komunalna i trgovačka društava u vlasništvu Grada.
Projekt je pokrenut s ciljem oslobađanja vrijednosti podataka kao javnog dobra te predaje podataka na korištenje zainteresiranom civilnom i poslovnom sektoru. Pružajući jednostavan i besplatan pristup podacima, cilj je Portala promicati njihovu inovativnu uporabu i iskoristiti njihov gospodarski potencijal te, pored toga, promicati otvorenost i odgovornost u poslovanju gradske uprave.
 
Portal eUsluga Grada Rijeke kojeg se također namjerava objaviti predstavljat će središnji portal e-Usluga Grada Rijeke  koji bi trebao riješiti pitanje trenutne raspršenosti  gradskih informacija i e-usluga.  Informacije i e-usluge će se objediniti na jednom portalu,  koji će biti realiziran unutar jedinstvene domene: eUsluge.rijeka.hr Cilj je ovog portala pružiti informacije o svim gradskim uslugama vezano uz životne situacije, te ih integrirati  sa nacionalnim sustavom e-Građani na standardizirani način. 
Prostorni podaci grada biti će dostupni kroz Geoportal te će biti orijentiran prema korisnicima koji za svoje potrebe koriste prostorne podatke.

(I.N.)

Preneseno sa: https://www.rijeka.hr/